Kontorsstädning i Stockholm

Alla som någonsin har arbetat på en arbetsplats där städningen inte sköts ordentligt vet vilken negativ påverkan det har på företaget, och inte minst på de anställda. Jag arbetade tidigare på ett kontor i Stockholm där arbetsmiljön inte kan beskrivas som någonting annat än bedrövlig. I början reagerade jag inte på hur smutsigt det var, men bara ett par veckor efter att jag hade börjat så började jag hosta och jag märkte att jag blev trött mycket snabbare än jag brukar. Flera av mina kollegor klagade på att de fick huvudvärk. Kontoret var inte stort, vilket innebar att det snabbt blev kvavt. Hela vintern plågades vi av den ena förkylningen efter den andra. Blev en person sjuk så blev flera av de andra det också.

Det sades aldrig rent ut, men det framgick snabbt att vi anställda förväntades städa själva. Men hela tiden var det någonting som pågick, så det var sällan vi hade tid att göra det. Vi brukade försöka plocka undan så gott vi kunde under lunchen, men då det var den enda tiden på dagen då vi kunde pausa så orsakade det stor irritation. Dessutom var det oftast vi kvinnor som tog huvudansvaret för städningen, vilket jag tror inverkade negativt på vår jobbprestation! I princip gjorde vi två jobb. Till slut bestämde vi oss för att prata med den kontorsansvarige, men han kunde inte se att det fanns något problem. Jag googlade kontorsstädning stockholm och såg att det fanns flera prisvärda firmor som man kunde anställa, och påpekade detta. Men ingenting hände.

I två år arbetade jag i den miljön. Sen hittade jag ett nytt jobb. På mitt nya kontor fungerar städningen mycket bättre. I den här nya miljön både mår jag bättre och arbetar bättre, speciellt eftersom jag slipper lägga värdefull arbetstid på att städa!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *